Mannerheimin Lastensuojeluliiton

Köhniö-Kypärämäen yhdistys

Yhdistys toimii aktiivisesti alueellamme ja haluaa olla mukana Köhniö-Kypärämäen ja sen lähialueiden lapsiperheiden arjessa.

Pyrimme yhdessä alueen muiden toimijoiden kanssa kehittämään palvelutarjontaa ja vaikuttamaan lasten ja nuorten asemaan alueellamme.

Yhdistyksen toiminta perustuu vapaaehtoistyöhön ja uudet aktiivit ovat lämpimästi tervetulleita mukaan.

Mukana vahvistamassa paikallista yhteisöllisyyttä

Perhekahvilaa ylläpidetään vapaaehtoisvoimin; kahvilassa voi tutustua alueen muihin, samassa elämäntilanteessa oleviin lapsiperheisiin. Perhekahvilassa jutellaan ja kahvitellaan, leikitään lasten kanssa tai kuullaan asiantuntija-alustuksia.

Järjestämme erilaisia tapahtumia, tempauksia, kampanjoita ja keräyksiä alueellamme.

Voit olla mukana turvaamassa oman asuinalueemme lasten, nuorten ja vanhempien hyvinvointia liittymällä vapaaehtoiseksi joukkoomme, tukemalla työtämme rahallisesti tai liittymällä jäseneksi. Jos olet halukas tulemaan mukaan toimintaan, ota rohkeasti yhteyttä hallituksen jäseniin!

Kaikki yhdistyksen jäsenet ovat tervetulleita sääntömääräisiin syys- ja kevätkokouksiin, kutsun lähetämme jäsenkirjeen mukana kaksi kertaa vuodessa.

Arvot ja toimintaperiaatteet

Keskeiset Arvomme:

Lapsen ja lapsuuden arvostus

Yhteisvastuu

Inhimillisyys

Suvaitsevaisuus ja yhdenvertaisuus

Ilo

Toimintaperiaatteemme:

Lapsen näkökulman huomioon ottaminen

Vapaaehtoisten ja ammattilaisten kumppanuus

Tekemisen riemu

Avoimuus

Yhteistyöhakuisuus

Näkyvyys

Riippumattomuus

Hyvä talouden hoito

Päämäärämme:

Lapsi on osallinen ja näkyvä yhteiskunnan jäsen.

Jokaisella lapsella on hyvä, onnellinen ja turvallinen kasvuympäristö.

Vanhemmuus ja yhteinen kasvatustyö saavat arvostusta ja tukea.

Vapaaehtoistyö, toisen auttaminen, välittäminen ja yhteisen vastuun kantaminen ovat yhteiskunnan näkyviä arvoja.

Lapsuuden tueksi vahvistuu sukupolvien ketju.